Karosseriereparatur Serie 1 OTS

  • 10 posts
  • Last reply 3 months, 3 weeks ago
  • E-Type, Jaguar, Karosserie, Reparatur, Restauration
Viewing 1 - 10 of 10 posts
  • Westside.Cars Hamburg said 11 months ago:

    Das sieht nicht gut aus. Überhaupt nicht gut.
    Aber wir bekommen das wieder hin.

    13 attached images. Click to enlarge.

  • Johannes Gerl said 11 months ago:

    Ein bisschen Flugrost, das kann man polieren. 🙂

  • Rainer Keinath said 11 months ago:

    Viel Erfolg! Wird teuer!

    1 attached image. Click to enlarge.

  • Johannes Gerl said 11 months ago:

    Wow, Rainer!!! Hast Du das auch schon hinter Dir?

  • Rich McAllister said 11 months ago:

    I’ll be following this with great interest (based on the pictures). Been there myself.

  • Alessandro Nardelli said 11 months ago:

    Looks like 50% of the panels need replacement.

  • Westside.Cars Hamburg said 11 months ago:

    Thanks for commenting, guys. Good to have you around!
    Nachdem zahllose Teile der Karosserie getauscht werden müssen, die das “tragend” in tragende Karosserie sind, setzen wir den OTS erst einmal in einen zweiteiligen (oben und unten), selbst konstruierten Reparaturrahmen. So wird verhindert, dass sich die Karosserie während der Reparatur bleibend verformt.

    11 attached images. Click to enlarge.

  • Rich McAllister said 11 months ago:

    German engineering!

  • GinTonic said 6 months ago:

    if you need parts – my network in classic jaguar parts here
    in southern Germany is not to bad. cheers

  • Rainer Keinath said 3 months, 3 weeks ago:

    Ja – meiner sah weniger wüst aus, aber die Karosserie wurde bis auf die Haube und das Bulkhead neu gemacht!

Viewing 1 - 10 of 10 posts